Functions and Availability of Tickets

Aida

Descripción

OPERA IN FOUR ACTS (1871)
LIBRETTO BY ANTONIO GHISLANZONI
TEATRO COLÓN PRODUCTION (1996)

110 years after the opening of the current building of the Teatro Colón, the opera with which its curtain was first drawn is being restored: Aida. An emblematic title of the great Giuseppe Verdi, in which all his experience in the field of opera is resumed, tells the story of the Ethiopian slave whom Radames, the captain of the Pharaoh's guard, falls in love with. Torn between his loyalty to his country and the dictates of his heart, he must also deal with the desire of Amneris, the Pharaoh's daughter, who professes an unrequited love for him. The setting by late Roberto Oswald will be the framework for this great show that will dazzle with its visual display and the power of the music.

HAND PROGRAM

See PDF2.48 MB
Latonia Moore y Ricardo Massi interpretaron a Aida y Radamés al frente del elenco internacional en la producción que tuvo a Aníbal Lápiz como director de escena repositor de la puesta del recordado Roberto Oswald. Fotos: Máximo Parpagnoli.
El Teatro Colón celebró los 110 años de su edificio con una nueva versión de Aida. Foto: Máximo Parpagnoli.
Latonia Moore y Ricardo Massi interpretaron a Aida y Radamés al frente del elenco internacional en la producción que tuvo a Aníbal Lápiz como director de escena repositor de la puesta del recordado Roberto Oswald. Fotos: Máximo Parpagnoli.
Latonia Moore y Ricardo Massi interpretaron a Aida y Radamés al frente del elenco internacional en la producción que tuvo a Aníbal Lápiz como director de escena repositor de la puesta del recordado Roberto Oswald. Fotos: Máximo Parpagnoli.
Mónica Ferracani (Aida), Guadalupe Barrientos (Amneris) y Enrique Folger (Radamés) estuvieron a cargo de los roles principales como parte del segundo elenco de Aida. Fotos: Arnaldo Colombaroli.
Mónica Ferracani (Aida), Guadalupe Barrientos (Amneris) y Enrique Folger (Radamés) estuvieron a cargo de los roles principales como parte del segundo elenco de Aida. Fotos: Arnaldo Colombaroli.
Mónica Ferracani (Aida), Guadalupe Barrientos (Amneris) y Enrique Folger (Radamés) estuvieron a cargo de los roles principales como parte del segundo elenco de Aida. Fotos: Arnaldo Colombaroli.
Mónica Ferracani (Aida), Guadalupe Barrientos (Amneris) y Enrique Folger (Radamés) estuvieron a cargo de los roles principales como parte del segundo elenco de Aida. Fotos: Arnaldo Colombaroli.
Mónica Ferracani (Aida), Guadalupe Barrientos (Amneris) y Enrique Folger (Radamés) estuvieron a cargo de los roles principales como parte del segundo elenco de Aida. Fotos: Arnaldo Colombaroli.
Mónica Ferracani (Aida), Guadalupe Barrientos (Amneris) y Enrique Folger (Radamés) estuvieron a cargo de los roles principales como parte del segundo elenco de Aida. Fotos: Arnaldo Colombaroli.
Mónica Ferracani (Aida), Guadalupe Barrientos (Amneris) y Enrique Folger (Radamés) estuvieron a cargo de los roles principales como parte del segundo elenco de Aida. Fotos: Arnaldo Colombaroli.
Mónica Ferracani (Aida), Guadalupe Barrientos (Amneris) y Enrique Folger (Radamés) estuvieron a cargo de los roles principales como parte del segundo elenco de Aida. Fotos: Arnaldo Colombaroli.
Mónica Ferracani (Aida), Guadalupe Barrientos (Amneris) y Enrique Folger (Radamés) estuvieron a cargo de los roles principales como parte del segundo elenco de Aida. Fotos: Arnaldo Colombaroli.
Mónica Ferracani (Aida), Guadalupe Barrientos (Amneris) y Enrique Folger (Radamés) estuvieron a cargo de los roles principales como parte del segundo elenco de Aida. Fotos: Arnaldo Colombaroli.
Mónica Ferracani (Aida), Guadalupe Barrientos (Amneris) y Enrique Folger (Radamés) estuvieron a cargo de los roles principales como parte del segundo elenco de Aida. Fotos: Arnaldo Colombaroli.
Mónica Ferracani (Aida), Guadalupe Barrientos (Amneris) y Enrique Folger (Radamés) estuvieron a cargo de los roles principales como parte del segundo elenco de Aida. Fotos: Arnaldo Colombaroli.
La función aniversario de los 100 años del edificio del Teatro Colón se proyectó en pantalla gigante en la plaza Vaticano. Foto: Juan José Bruzza.
Thumbnail
GUEST CONDUCTOR

Carlos Vieu

He was born in Buenos Aires in 1966.

Thumbnail

Permanent Orchestra

It is one of the oldest symphonic groups in Argentina.

Thumbnail
DIRECTOR DE ESCENA

Roberto Oswald

Fue uno de los directores de escena y escenógrafos más destacados del Teatro Colón y del país. Realizó más de 200  escenografías para ópera, ballet y teatro de prosa y más de 120 producciones como director de escena.

Thumbnail
COSTUME DESIGNER

Aníbal Lápiz

He graduated from the Teatro Colón Institute of Advanced Studies in Art as a set and costume designer. With Roberto Oswald he formed a creative couple that shone for decades.

Thumbnail
LIGHTING DESIGNER

Rubén Conde

He began his career at the Teatro Colón and he has been supervisor of the Lighting Section since 1988. He is currently Head of the section.

Thumbnail
COREOGRAFÍA

Alejandro Cervera

Músico, régisseur y coreógrafo argentino, realizó estudios musicales en el Conservatorio Municipal "Manuel de Falla", y de danza en el Instituto Superior de Arte del Teatro Colón y la Escuela de Danza Contemporánea dirigida por Oscar Araiz.

Thumbnail

Miguel Martínez

He began studying piano at the School of Fine Arts in Quilmes and finished his studies at the National Conservatory of Music in Buenos Aires.

Thumbnail

Stable Choir

The Stable Choir of the Teatro Colón was created in 1925. In its first season it was directed by Achille Consoli and César Stiattesi. The following year, Rafael Terragnolo took over, and he continued to lead the Coro for twenty-five years.

Thumbnail
DIRECTOR OF THE PERMANENT BALLET

Paloma Herrera

Born in Buenos Aires, Argentina, she began her training with Olga Ferri and graduated with the highest qualification at Teatro Colón Institute of Advanced Studies in Art.

Thumbnail

Permanent Ballet

The Permanent Ballet of the Teatro Colón was born of the concern that in the nineteenth century arises in Buenos Aires to have national artists who satiate the thirst for ballet awakened by the visit of countless foreign companies. It was in 1925 when the company's debut was realized.

Thumbnail
SOPRANO

Latonia Moore

Ganadora del Metropolitan Opera National Council Auditions (competencia anual organizada por el Met para promover a jóvenes intérpretes de ópera), debutó en 2012 en ese teatro con el personaje de Aida. En 2008 cantó por primera vez en el Carnegie Hall en Edgar, de Puccini.

Thumbnail
SOPRANO

Mónica Ferracani

Profesora de Piano y egresada de la Carrera de Canto Lírico del ISATC, interpretó más de 60 papeles en el Teatro Colón.

Thumbnail
SOPRANO

Haydee Dabusti

En 2017 cumplió 18 años ininterrumpidos de carrera. Canta habitualmente como soprano invitada en el Teatro Colón. Ha can-tado roles protagónicos en Chile, Brasil, Perú, Italia y España, y ofrecido conciertos en Dubai y Kuwait.

Thumbnail
MEZZOSOPRANO

Nadia Krasteva

La cantante búlgara debutó en 2017 en el Teatro Colón como la Princesa de Bouillon en Adriana Lecouvreur.

Thumbnail
MEZZO-SOPRANO

Guadalupe Barrientos

Born in Buenos Aires, she studied at the ISATC, at the Opera Studio of the Teatro Argentino de La Plata and at the Staatsoper Berlin.

Thumbnail
MEZZOSOPRANO

María Luján Mirabelli

She graduated from the ISATC in Lyric Singing, and has performed roles as Adalgisa, Maffio Orsini, Sara de Nottingham, Elizabetta, Jane Seymour and Leonora in the most important theatres in Argentina and other American countries.

Thumbnail
TENOR

Riccardo Massi

Debutó en el Teatro Colón como Don Alvaro en La forza del destino y actuó en el Royal Opera House Covent Garden, ópera estatal de Berlín y de Munich, óperas de Roma y de Zurich, Metropolitan Opera y Ópera de Sydney, entre otros teatros.

Thumbnail
TENOR

Enrique Folger

Estudió en el Conservatorio Municipal de Música Manuel  de Falla, en el ISATC y fue miembro de la Camerata Vocale por Guillermo Opitz.

Thumbnail
TENOR

Fernando Chalabe

Graduated from the ISATC, he sang in Aida, Andrea Chénier, Doña Francisquita, Onieguin, The Gold of the Rhine, The Nightingale and Boris Godunov, among others.

Thumbnail
BARÍTONO

Mark Rucker

Debutó en el Metropolitan Opera en el rol de Amonasro (Aida), seguido de Don Carlo (La forza del destino) y Tonio (I pagliacci).

Thumbnail
BARITONE

Leonardo López Linares 

He studied with Julio Pages Abril and Carlos Malloyer. His European debut was in 1994 in Madrid, as the protagonist of La Verbena de la Paloma at the Teatro Lírico Nacional de la Zarzuela.

Thumbnail
BAJO

Roberto Scandiuzzi

Debutó en el Teatro alla Scala con 24 años en Las bodas de Figaro, dirigida por Riccardo Muti.

Thumbnail
BAJO

Lucas Debevec Mayer

Estudió canto en el Instituto Superior de Arte del Teatro Colón, y técnica vocal y repertorio con maestros como Víctor Srugo, Guillermo Opitz, María Kallay y Marjana Lipovsek.

Thumbnail
BAJO

Emiliano Bulacios

Debutó en el Teatro Argentino de La Plata con Los cuentos  de Hoffman, luego participó en El Barbero de Sevilla, Il Trovatore, Ainadamar, Rigoletto y Fausto, entre otras. En el Teatro Avenida cantó en Il Trovatore, Norma y  Eugene Oneguin.

REPARTO

It may interest you